dari hati turun ke jari . dari jari membuat catitan yang mati .

Thursday, May 5, 2011

That was the best alarm clock ever.

bila jarum jam semakin kedengaran.bila hari cuma terang dengan cahaya bulan.
ouhh dah malam atau dengan bahasa betul nya pagi .
mata bukan dapat lelap dengan senang.tidur yang nyenyak oleh sang rasa .
macam sedikit cemburu di situ.bukan ada penyakit imsomnia.tapi sudah biasa lelap mata di waktu pagi.
ada yang bertanya.kau boleh tahan lama lama.
kau boleh buka laman web sosial tu.bukan aku sengaja.
tapi !
aku susah . susah melelapkan mata.
pernah sekali aku terdengar oleh ibuku.
pergi ambil wuduk . sembahyang .
kau tahu kenapa Allah susah kan kau nak tidur ?
sebab Dia bagi peluang untuk kau beribadat .

aku mula yakin .
aku mula tahu .
ya ! aku tahu jawapan nya !

kenapa susah aku nak faham dari dulu ?
bila lagi aku mendengar kita sedang pergi ke akhirat .
bila lagi aku mendengar hanya tiga helai kain yang ikut kita ke kubur .

aku mula rasa kenapa aku nak tamak ?
kenapa aku perlukan kemewahan di dunia .

semakin hari aku belajar .
siang malam pagi petang aku jumpa kawan baru .
kawan . lawan . api . air .

dan akhirnya aku tahu aku masih di dunia dan sedang belajar bagaimana untuk berjaya di sana .

No comments:

Post a Comment