dari hati turun ke jari . dari jari membuat catitan yang mati .

Wednesday, May 11, 2011

air yang di cincang memang takkan putus

tapi . aku pon manusia . punya kesalahan . punya ingatan yang kadang kadang . ouhhh . aku patut buat ini . dan kadang kadang ehh apa aku nak buat nie ?

kau pon sama . kenapa kau tak boleh nak perlahan kan suara kau ?
kau nampak macam kau saja yang betul . kau tahu tak ada orang yang sedang bercakap tentang kau ? aku dah lama sabar . hari nie aku tepaksa tulis tentang kau dekat sini . sbb aku dah tak tahu nak luah pada siapa . nak cerita pada siapa . kalau aku cerita pada ibu . apa ibu akan rasa ? kecewa ?

ibu sedih . aku tahu ibu sedih . aku tahu juga aku pon penah buat ibu sedih dengan masa lepas aku . tapi aku sedar . aku tanya ibu apa yang perlu aku baiki ? ibu cakap ibu nak anak anak ibu boleh masuk syurga dengan ibu nanti .

aaahh . aku dah jauh bercerita . sebenarnya bukan ini topik utama .

kau pernah belajar komunikasi ? aku tak pernah . tapi aku dengar orang lain bercakap . melihat karenah orang di sekeliling aku buat aku belajar satu per satu . jangan ingat kita saja betul . aku mengaku aku pon kadang kadang salah juga .

kau tak bagi peluang langsung untuk orang bercakap ya ? kau potong juga kadang kadang , aku tau kau lebih tua dari aku .

tadi aku buat sesuatu untuk kau . aku tak harap langsung untuk kau ucap TERIMA KASIH . tapi aku dah lupa buat sesuatu yang akan menjejaskan ekonomi di rumah ini . dan kau teruh memanah tepat ke dalam hati aku . ke arah yang paling tepat ! tengking aku ya .
kau belajar komunikasi ?
sekali lagi aku tanya . sbb aku dah besar . aku bukan budak kecik lagi . budak kecik yang berusia 5 bulan pon boleh jauh hati kalau dia terasa . apatah lagi aku .
bila aku balas dengan ayat yang mencabar diri kau . kau mula .

kau mula nak cakap aku tak hormat .
kau mula nak cakap kau lebih tua dari aku .
kau mula nak cakap itu ini .

okey . aku terpaksa tulis ini . kalau suatu hari nie aku dan kau sudah kembali jernih . aku janji yang entry ini tiada lagi .

asalamualaikum .
lots of love ,
ACIK .

No comments:

Post a Comment