dari hati turun ke jari . dari jari membuat catitan yang mati .

Saturday, May 26, 2012

bukannya aku tak sudi.

di kala waktu itu . hati tidak di endahkan . bahkan hanya teringat kan kata kata ibu .
bila di tanya mengapa engkau begitu , aku menjawab kerana ibu .
bila mana sudah lama , perasaan mula nya turun . teringat kembali .
sedangkan aku dan dia tidak pernah ada orang ke tiga . 


di sini aku mengaku yang aku silap . silap membuat keputusan . 
seperti nya aku memainkan semua orang di sekelililng aku . 
aku membuat dia , dia dan dia menangis . menangis kerana cinta .
cinta yang tak pernah dia dustai . 


ada nya hikmah di sebalik itu . aku merasakan .


hanya seorang sahaja yang tahu apa yang aku rasa . 
tapi , hendak nya . 
'jika aku mati nati , ada seorang lagi ibu yang menyayangi mu nak'


aku teruskan . teruskan . perasaan naik turun . 
aku cuba dan terus mencuba . tapi aku kasihan . 
kerana hati aku bukan sepenuh nya pada dia . 


aku pasrah dan aku terus mencuba . 
bila mana aku terpaksa berterus terang . bukan niat untuk memutuskan .
tapi dengan niat , yang 'kau tolong lah aku untuk lebih menyayangimu' .


dan kemudian , bukan itu yang aku dapat . tapi 
SESALAN . 

No comments:

Post a Comment