dari hati turun ke jari . dari jari membuat catitan yang mati .

Saturday, June 18, 2011

inilah hidup

tajuk oke kot ?

smlm yang lepas maktok pukul 3 pagi pangil mintak nk minum susu .
lepas minum susu , suruh sapu bedak dekat lutut .
klau sapu bedak kena sapu kuat kuat mcm urut tue .
tapi kaki maktok yang tue dah lumpuh .
maksud nya klau sapu kuat kuat pon x rasa apa.

lepas tue dia amek baju dia tutup muka .
aku terus tanya mak tok nk tidor ka . acik nk tutup lampu .( sambil aku tarik baju dia buat turun )
maktok tarik balik baju tue tutup muka dia . aku skali lagi tanya soalan yang sama .

lepas aku tarik . maktok jerit 'MATI ! AKU NAK MATI ! '
aku terkedu . terus pangil mak . mak aku tgh smyg time tue .
menitik air mata .
lepas tue maktok cakap mana siti ( kak long )
aku kata ayong tidoq . maktok kata pangil dia .

aku pangil . lepas ayong smpai . makok ckp bukan bukan .mlm tue kami semua jaga smpai subuh . penat nya . aku dah la kena jaga firas . xcukup tidoq . mmg mengantuk .

TAPI . kemarin aku dah tinggikan suara dekat maktok .
maktok suka kejan orang .
xsabar nk mandi . xsabar nk tukar pampers .
mak aku sibuk dekat rumah knduri .
jadi ada aku dan adik di rumah .
kebetulan bapak baru balik . maktok pangil bapak .
jid jid , mak nk mandi !

bapak aku letih . dia pon p tolong dekat rumah knduri . maktok pngil bnyk kali . bapak geram kot
bapak angkat maktok sorang sorang bawak p bilik air .

aku dari tgh tido . jaga .
aku mula naik angin . serius aku xpenah marah maktok sampai mcm nie .
maktok xboleh duduk . kepala dia dh nk kena dekat kolah .
bilik air rumah aku kolah batu .
aku tinggi suara .
'maktok nie la ! xsabaq . tunggu la mak balik , klau kena batu tue mcm mna '
aku mandi kan maktok sambil marah dia . aku tau maktok dah kurang pendengaran . jadi aku cakap kuat pon dia x anggap tue satu sifat marah aku . haaishhhh .

letih letih , tapi MAK aku lagi letih .
ini semua ujian ,
aku xtau maktok smpai bila . mak kata maktok dh lain ,
lain dari dulu , bukan mcm dulu .
inilah hidup . 

No comments:

Post a Comment